martes, 14 de abril de 2009

Berlín, dues ciutats en una!

Aprofitant els dies de penitència que suposen la setmana Santa, jo he anat a visitar a Berlin. Una ciutat plena de contrastos, on malgrat que hagin passat gairebé 20 anys de la caiguda del mur, encara es pot veure quina part era a l’Est i quina a l’Oest. Crec que és una ciutat re inventada a si mateixa, i no és que sigui espectacular, però la visita m’ha deixat un bon gust de boca! Emulant el gran Don-aire, m’he proposat escriure un decàleg amb els motius pels quals jo crec que s'ha visitar Berlin.
1) Els contrastos entre sistemes són perceptibles en el seu urbanisme malgrat que hi ha un mateix fil conductor: grans edificis, enormes avingudes i edificis derruïts que han estat mantinguts recordant a tothom, inclús al Berlinesos, les conseqüències de la guerra.
2) La grandiositat de les seves avingudes i dels seus edificis fan perdre tota perspectiva i capacitat de valorar les distàncies. En compte, un “això està aquí al costat!” significa mitja hora de recorregut...
3) Des de dalt de la torre de comunicacions a Alexanderplatz, es pot veure una vista magnifica de tota ciutat. Una construcció enorme, amb certs aires de prepotència, fent bona aquella frase de “jo la tinc mes grossa!”, la torre, és clar!.
4) La ciutat té uns preus molt populars (tot i l’IVA del 19% promogut per la Merkel!). És impactant veure que tot resulta molt més econòmic que a Barcelona i inevitable recordar que quan eres petit tothom deia que Alemanya era molt cara....
5) Impactant veure que alguns tubs d'aigua no estan soterrats! Aquest estan elevats, creuant carrers i entrant als edificis! No en tinc ni el més mínim coneixement de quina és la causa per la que no es soterren els tubs. Sort que amb el pla ZP a Gràcia soterrarem gran part de les línies aèries que encara manquen, no em vull imaginar que passaria si aquí tinguéssim els tubs d'aigua per soterrar!
6) El Check Point Charly en mig del carrer, et fa imaginar que complicat hauria de ser viure en el Berlin del mur.
7) Es pot constatar que, els alemanys a Berlin beuen pel carrer, el que ja no sé es si després orinen per les places...
8) Aquest és l’últim any on a l’Alten Museum es pot veure el bust de Nefertiti. Val a dir, que “ NO me l’imaxinava més gran!”.
9) Impressiona el monument a les víctimes de l’holocaust, a prop de la porta de Brandenburg, 2500 blocs freds i grisos. No em vaig fer cap foto.
10) Unter den Linden, vol dir sota els til·lers, jo feia una altra traducció! L’avinguda es porta d’entrada a la majoria dels museus i acaba a la porta de Brandenburg. Al carrer hi ha una marca que recorda on era el mur, restes del qual es poden veure a Postdammer platz, un gran espai empresarial, ves tu per on!

No hay comentarios: