sábado, 23 de junio de 2007

Ja n’hi ha prou!

Fortuït, o no, el descarrilament de l’Euromed al Prat, ha tornat a posar a primera pàgina de l’actualitat el desgavell desbordant de RENFE.
Un accident, és això, un accident, no hi ha una intencionalitat, i els efectes són immesurables. No obstant, no pot ser que un accident desbordi de la manera que ha desbordat el ja precari tràfic de rodalies.

Sortosament, no sóc usuari habitual de RENFE, però conec força gent que sí que ho és. Companys de feina, que gràcies a les bones formes de la meva empresa, no es veuen obligats a recuperar de manera imminent les hores perdudes provocades pels retards constants de RENFE.

Entenc que el traspàs de la gestió de rodalies a la Generalitat, no significarà un canvi immediat, però ara hem de ser capaços d’assumir des de la primera línia el merder de RENFE, i ho hem de fer per moltíssims motius.

Primer, per complir el compromís amb la ciutadania de desplegament ràpid de l’estatut. Segon, perquè si volem un model racional de mobilitat a la ciutat, cal unes línies de rodalies com Déu mana. Tercer, perquè si entenem que el problema de l’habitatge és d’abast metropolità i no únicament urbà, cada cop hi haurà més usuaris de les línies de rodalies. Quart, perquè hem de deixar de ser d’una punyetera vegada una ciutat provinciana pel que a nivell d’infrastructures es refereix. Ens estan avisant els empresaris, Foment del treball, ens explica què és el que creuen necessari per fer més competitiva la ciutat, i se’ls ha de parar atenció, perquè una ciutat socialment justa, ha de créixer econòmicament.

Per tant, com més aviat comencem a assumir la problemàtica de RENFE, més aviat podrem donar-hi solucions! Ja n’hi ha prou!

No hay comentarios: