viernes, 23 de octubre de 2009

Gairebé m'estafen!


Aquest matí m'he llevat veient el cap de l'oposició a l'Ajuntament de Barcelona, en Xavier Trias, a Tv3.
Vagi per davant tot el meu respecte a l'etern candidat a l'alcaldia de Barcelona, que aprofita qualsevol moment per fer demagògia barata i a més en temes en els que penso que no es pot fer demagògia. El moment en què he decidit apagar la televisió ha estat després de sentir com ha qüestionat el treball de la Guàrdia Urbana. Ha fet aquell discurs tant demagògic i molt entretingut de fer quant ets amb els amics en un bar. Ha dit que la Guàrdia Urbana es dedica a multar cotxes plantats en segona fila quan vas a recollir els nens en comptes de vigilar que no hi hagi tràfic de droga.
Dit això, celebro sentir per part del senyor Trias que la bona circulació a la ciutat de Barcelona a l'hora punta l'importa un pito i un molí de vent. Tanmateix queda palès el desconeixement total de la feina que fa la Guàrdia Urbana, que no és pas poca, i al·lucino amb la banalització que fa sobre el tema de tràfic de drogues, sabent que aquest fet va lligat a un tramat organitzatiu que requereix d'investigació que habitualment fan ELS MOSSOS i no la Guàrdia Urbana! En fi, ja s'ho farà!

Tanmateix, el motiu del post és explicar-vos una història que mostra la gran capacitat que té la xarxa i com pot evitar que algú caigui en una estafa (en el meu exemple una estafa no pas política, sinó econòmica).
Avui he rebut una trucada d'un número, 607100500. Quan he contestat, amb un anglès impecable, em demanaven que romangués a l'espera fins que de sobte s'ha penjat. Ha passat el mateix un parell de trucades. A la segona vegada, he estat apunt de tornar-la - sí, m'agrada parlar amb anglès! - però abans de tirar pel dret, m'he connectat a la xarxa i he buscat el número de telèfon: 607100500.
Sorpresa! Us recomano que feu l'exercici. Sembla ser que és una empresa que empra tècniques legals però èticament qüestionables - no sé pas a qui em recorda això- i s'aprofita dels que tenen curiositat i piquen. Si tornes la trucada, et donen voltes per centraletes vàries, i desprès t'arriba la factureta a casa: 4 o 5 Euros per la trucada.

I pensant amb el Trias i veient l'experiència a la xarxa, m'he sentit tranquil i satisfet. Potser a l'empresa que fa aquesta trampa ara per ara li està sortint prou bé, però no tinc cap mena de dubte que cada cop seran menys els que caiguem a la trampa , i els tramposos, potser s'hauran de posar a treballar de debó!.

No hay comentarios: